אודות אהרן
אהרן חיים בר סיני
החזון שלי
אני מחויב להוות מצפן רוחני ואישי עבור אלו המבקשים להאיר את נתיב חייהם. דרך שילוב בין חכמת הדורות לבין כלי אימון מודרניים, אני שואף ליצור עולם שבו כל אדם מחובר לייעודו הייחודי, חי מתוך מודעות עצמית גבוהה ויוצק משמעות עמוקה בכל רגע ורגע.
המטרות המנחות
- העצמה נובעת מבפנים: להעניק כלים פרקטיים המאפשרים לזהות את הכוחות הטמונים בנפש, להפוך אתגרי חיים למנועי צמיחה ולחיות מתוך חוסן פנימי.
- גשר בין קודש לחול: להנגיש את אוצרות פרשת השבוע ככלים מעשיים לחיים, כך שהטקסט הנצחי יהפוך למדריך חי ותוסס בשולחן השבת ובסדר היום.
- קהילת צמיחה: לטפח מרחב של שיתוף, נתינה ושיח פתוח, המאפשר לאנשים לגדול יחד מתוך ערבות הדדית.
- כתיבה נוגעת: ליצור מסרים בהירים ואותנטיים שחודרים אל הלב, מעוררים השראה ומניעים לפעולה ולשינוי חיובי.
הערכים המובילים
- אמת ואותנטיות: דיבור בגובה העיניים מתוך התנסות אישית ויושרה פנימית.
- התחדשות מתמדת: אמונה בלתי מתפשרת ביכולת של כל אדם, בכל גיל, לשדרג את נתיב חייו ולבחור בצמיחה.
- מבט לעתיד: אני רואה לנגד עיני מאות אנשים הצועדים בנתיב של מודעות, שמחה וחיבור. שאיפתי היא שהעלונים והספר "נתיב אהרן" יהיו מורה דרך בכל בית – ספר שהופך את המילים העתיקות למפת דרכים מודרנית לחיים טובים, מלאים ומתוקנים יותר.
הניצוץ שנדלק בי בגיל 71: המתנה שבין השורות
שואלים אותי, למה דווקא עכשיו אתה כותב ספר ועלונים? אחרי חיים שלמים של עשייה, למה עכשיו? אז... הנה התשובה שלי...
תמיד ידעתי שבתוכי מחכים ספרים שרק רוצים לפרוץ החוצה. תמיד ידעתי לכתוב, והמילים הכתובות היו חלק מהנשימה שלי מאז ומעולם. אבל במשך עשרות שנים, העוצמה שלי הייתה בפה. מעבר לשלושים שנותיי כמאמן, זכיתי לשמש כחזן ושליח ציבור במשך ארבעה עשורים. הקול שלי היה הכלי שלי. דרכו עברו התפילות, הניגונים והתחנונים של הקהל כולו. הייתי הצינור, הייתי הקול שמחבר בין האדם לבוראו. נשענתי על היכולת הזו, בטחתי בה, היא הייתה הבית שלי.
ואז הגיע האירוע המוחי.
ברגע אחד, העולם השתתק. כל הכלים שהכרתי ובטחתי בהם עברו טלטלה עמוקה שאי אפשר לתאר במילים. השקט תפס את מקום הניגון הגלוי, והרגשתי כאילו הצינור שדרכו העברתי אור לאחרים נחסם. אבל בתוך הדממה הזו, בתוך אי-הוודאות והקושי, קרה דבר מופלא.
היום, בגיל 71, אני עומד מול בורא עולם בהודיה שאין לה סוף ומבין דבר שממלא אותי בכל פעם מחדש: בתוך השקט שלי, גיליתי את החסד הגדול – שגם האירוע עצמו היה מתנת אל עבורי.
מתוך השקט הכפוי הזה, בורא עולם פתח לי דלת חדשה לתוך הנשמה שלי. הכתיבה, שתמיד הייתה שם בלחש, התפרצה פתאום החוצה בעוצמות שרק יד אלוקית יכולה לתת. גיליתי שהניגון לא נעלם ולא נדם; הוא פשוט עבר מהגרון אל אצבעות הידיים. זה כאילו נפתח סכר פנימי, וכל התובנות, החום והאהבה שצברתי לאורך שבעה עשורים החלו לזרום אל הדף בנהר אדיר, נקי וצלול, שאי אפשר לעצור.
היום אני יודע שהאירוע לא בא להשתיק אותי, אלא לזקק את השליחות שלי. בורא עולם קילף ממני את הצורך בקול הגדול, המרשים, והשאיר אותי חשוף, בגובה העיניים, הכי קרוב ללב של עצמי ושל כל מי שקורא אותי. כל אות שאני כותב היום היא ניצחון קטן, כל משפט הוא נס חי ועדות לכך שיש מי ששומר עליי באהבה אינסופית ומכוון אותי לנתיב המדויק לי ביותר.
ההארה שלי היא פשוטה ומפעימה: העוצמה האמיתית שלנו לעולם לא נעלמת, גם כשהגוף בוגד או כשהנסיבות משתנות. היא רק מעמיקה, מקבלת צורה חדשה וטהורה יותר. ב"נתיב אהרן" אני מביא את הלב שלי – פועם, כואב, מחלים ומאמין. אני כותב מתוך הודיה גמורה לבורא עולם על הכל: על שנות החזנות המפוארות, על רגע השבר המטלטל, ועל העוצמה המופלאה של הכתיבה שנולדה מתוך השברים.
בכל פעם שאני אוחז בעט ו/או מקליד, אני מרגיש את החום מתפשט בי מחדש. אני מרגיש שהנשמה שלי צעירה, בוערת ורעננה יותר משהייתה אי פעם, כאילו כל שנותיי היו רק הכנה לרגע הזה – שבו המילים שלי ישירו על הדף. בסוף, הכל מתחבר להודיה אחת גדולה לבורא עולם על הזכות לראות את האור בתוך הקושי, ועל הידיעה המנחמת שאני אהוב ועטוף – בדיוק כפי שהוא יצר אותי.